Tilbage til Menu
Det Handler Om Guds Kærlighed
af Josef Prince

"Derfor siger jeg jer, hendes synder, som er mange, er tilgivet, for hun elskede meget. Men den, der er lidt tilgivet, elsker den kun lidt."
Lukas 7:47.

Hendes historie er hjerteskærende. I Bibelens beretning blev denne kvinde i Lukas 7 beskrevet som "en synder." Mange tror, at hun var en prostitueret. Da hun kom til Jesus, jagede Han hende ikke væk, heller ikke ydmygede hende eller fordømte hende for hendes synder. Han vidste, hvordan skyldfølelsen havde ædt hende op indeni og havde medfølelse med hende.

Da hun nærmede sig Jesus, begyndte hun at græde. Derefter vaskede hun Han's fødder med sine tårer, tørrede dem med sit hår og salvede dem med den dyrebare salve, som ville have kostet hende et helt års løn. Uden at tøve overøste hun det på Jesu fødder og tilbad Ham.

Som svar sagde Jesus, at de, der ved og tror, hvor rigeligt Gud virkelig elsker og har tilgivet dem, vil ende med at elske Gud meget. Kort sagt, dem, der er blevet tilgivet meget, elsker meget. De, der er blevet tilgivet lidt, elsker lidt. Det er derfor, at vægten af den nye pagt ikke handler om din kærlighed til Gud; det handler om Guds kærlighed til dig.

Kan du se, at din kærlighed til Gud i den nye pagt er født ud af et ægte og autentisk forhold til Ham? Det er ikke en krybende visning der er født ud af frygten for straf eller religiøs forpligtelse. Under nåden er vi i stand til at elske Gud, fordi Han elskede os først.

Det er grunden til, at mennesker under nåde bliver de helligste mennesker, du nogensinde vil møde. Deres hellighed strømmer ud af deres kærlighedsforhold til Jesus! De har oplevet Han's ubetingede kærlighed på en intim og personlig måde, som forvandler dem. De ønsker bare at leve liv, der forherliger og ærer Jesu navn.

Ven, vi er alle blevet tilgivet meget, men mange ved det ikke og tror ikke på dette. Giv op med at forsøge at overvinde dine egne fejl, fejltagelser, afhængigheder og trældom, og forestil dig, at Gud kræver dette af dig, før du kan komme foran Ham.

Når du fejler, så kom til Jesus med frimodighed og selvtillid, som denne kvinde gjorde. Du er velkommen til at græde i Han's liflige nærvær og blot tilbede Ham. Udøs alt, hvad du har på hjertet, for Ham.

Bare rolig, Han vil ikke dynge mere skyld og fordømmelse over dig. Han vil minde dig om korset og sige: "Dine synder er allerede tilgivet. Jeg har allerede betalt prisen for dine synder på Golgata. Hvil i Min tilgivelse og kærlighed til dig."
Til Dag 12
OP